top of page
חיפוש
  • Shallem

ספר לי קצת על הטיול ביפן


ספר לי קצת על הטיול שלכם ביפן

הגענו ליפן מהפיליפינים, בהתחלה התארחנו בבית של איש בשם דני שניסה לעזור לנו לקנות אוטו בית, כי רצינו לטייל ביפן באוטו בית. בסוף שכרנו מאזדה בונגו (ממש קטן) וטיילנו ביפן שלושה חודשים. מטוקיו נסענו לחורשה עם בתי עץ של אדם שקורא לעצמו סנסיי (מורה ביפנית), והוא לימד אותנו הרבה דברים. התחלנו לרדת דרומה וביקרנו בכל מיני ערים, עד לאי הכי דרומי שקוראים לו קיושו. משם התחלנו לעלות חזרה לאי הראשי של יפן, עד שהגענו לפוג'י, ההר המפורסם (והקדוש) של יפן. אמא שלי גם טיפסה את חלקו. חזרנו לטוקיו, היינו שם כמה ימים וטסנו לרוסיה.

איך היה המעבר מהפיליפינים ליפן?

מאוד שונה – בפיליפינים היה חם והיינו בחופי ים ויערות גשם ולעומת זאת ביפן – אמנם כל מקום הוא שונה – אבל הגענו לטוקיו שבעונה הזאת היא קפואה וגשומה. מאוחר יותר נהיה חם יותר. גם התרבותיות מאוד שונות: בפיליפינים היה רועש, בשוק למשל, ויפן היתה רגועה ושקטה.

ספר לי על מפגש מעניין שהיה לך בטיול

המפגש הכי מוזר – נקרא לזה - היה בהירושימה. חנינו על הר ליד בית קברות ובערב אמא שלי פגשה בן אדם שהאכיל שם את החתולים. ביפן מאוד נהוג לתת מתנות אז אחרי שאמא שלי דברה איתו (בשפת סימנים וגוגל טרנסלייט) הוא הביא לנו שתי סוכריות. למחרת בבוקר שמענו דפיקה על החלון. בגלל שהיינו באמצע שום מקום ליד בית קברות חשבנו שאו שזה היה שוטר שאומר לנו שאסור לחנות שם, או שזאת היתה רוח רפאים. ותנחשו מי זה היה... הישיש מאתמול בערב!

הוא דחף לנו דרך החלון שקית שבתוכה: תשע נודלס להכנה במים חמים, שתי חבילות של שש בננות, שלושה טוסטים מנויילנים, וקופסת קרטון עם ליטר קפה עם חלב (שהוא קנה ב 7-eleven כנראה). בגלל שעוד היינו מנומנמים, וביפן לא מקובל לסרב למתנות, לא התנגדנו וחזרנו לישון. בבוקר (9:00) הא חזר שוב להאכיל את החתולים וגילה שאנחנו ארבעה ולא שלושה. ובגלל שהוא חישב את כל הקניות כך שיתחלק לשלוש הוא נכנס לאוטו בשביל לנסוע להביא לנו עוד אוכל. סרבנו כמובן ונתנו לו תפוחים ותפוזים. קיבלנו הרבה מתנות ביפן, אבל הפעם הזאת היתה הכי מעניינת.

האם פגשת גם ילדים?

במוזיאון מכוניות מאזדה בהירושימה פגשנו משפחה אנגלית-אמריקאית עם שני ילדים שרצו לפגוש אותנו ויש להם בית בעיר קנאזאווה ביפן. לקראת סוף הטיול התארחנו בבית שלהם כמה לילות. הלכנו יחד לטיול בגן יפני בו האכלנו דגי זהב. אני והילדים נהיינו חברים טובים - גלשנו יחד על סקייטבורד וגם הכנו יחד תאטרון צלליות.

ספר לי על אוכל טעים או מיוחד שאכלת ביפן

ביפן הכרתי מלא מאכלים חדשים, ואחד הראשונים והאהובים עלי היה מאכל ששמו מוצ'י. מדובר בבצק עשוי אורז ממולא בוניל, שעועית אדומה, או תה ירוק. את המוצ'י הראשון שלנו קנינו בתחנת הרכבת התת קרקעית הגדולה בעולם – שינג'וקו – ב-80 ין (2 ₪). בעיר נארה, ראינו אנשים מכינים מוצ'י תה ירוק בעזרת דפיקת פטישים. באי שיקוקו, היינו בפסטיבל ליד נהר שימנטו. היתה הפעלה שבה זורקים עליך מוצ'י ואתה צריך לתפוס אותו בשקית. מה שתפסת – הרווחת. אחרי שטעמנו מוצ'י בלי מילוי, גילינו שמה שטעים במוצ'י זה רק המילוי, והמוצ'י עצמו לא כל כך טעים

סיפרת על אוכל רחוב מעניין, היתה לכם גם חוויה מעניינת במסעדה?

ברור! הלכנו הרבה פעמים למסעדות שקוראים להן sushi train (רכבת סושי). אתה יושב על שורה של כיסאות ומולך יש מסוע ועליו עוברות צלחות עם כל מיני סוגי סושי. הצבעים של הצלחות מסמנים כמה עולה כל מנה.

זה יקר?

לא, כל צלחת עולה 3 – 4 שקלים. אבל יש גם ב-20, זה תלוי. בסוף הארוחה סופרים את הצלחות בשביל לדעת מה המחיר. ואנחנו תמיד עשינו תחרות להשיג כמה שיותר צלחות בכל ארוחה. התחלנו ב-13 והגענו ל-26.

יצא לך לבקר בבית יפני?

כן, פעם אחת אשה בשם קנאקו, שהיא מורה לאנגלית בתיכון, ארחה אותנו בבית שלה לשני לילות והסתבר שבבית יפניים מסורתיים, מי שלא מתחתן נשאר לגור עם ההורים. מה שאומר שבבית שלהם יש ארבעה דורות ביחד. בבתים יפניים מסורתיים החדרים ממש גדולים אבל אין חדר שינה, בערב פורסים בסלון או בחדרים הריקים מזרונים וישנים על הרצפה. בבוקר מקפלים את כל המזרונים לארון ויש מלא מקום בבית לדברים כי אין מיטות. יום אחד היא הזמינה אותנו להרצות בבית הספר שלה על הטיול שלנו באניה (SAS). בית הספר היה שונה מאוד מישראל - הילדים ישבו בשקט ולא התפרעו.

איך היה לטייל באוטו בית?

היה ממש צפוף.

כשגרים באוטו בית, מה עושים עם שירותים, מקלחת וכביסה?

בכל מקום ביפן יש michi no eki (חניון לילה) עם שירותים נקיים (מאוד) בחינם, ברז לשטיפת כלים, ובדרך כלל גם שולחנות פיקניק בחינם, wifi בחינם וסופרמרקט או שניים או שלושה. ובקשר למקלחת – ביפן יש דבר שנקרא אונסן. אונסן זה מעיין חם ויש כל מיני סוגים: בהרים בחוץ, בנהר שאתה חופר לעצמך, בתוך מבנה... ותמיד מתקלחים בהתחלה לפני שיושבים במים החמים. במקום עצמו יש סבונים ושמפו אז לא צריך להביא. וכביסה – בכל מקום יש מכונות כפיסה וייבוש בתשלום ותמיד יש שם המון חוברות קומיקס יפני!!!!!!!! כך שאני בדרך כלל לא משתעמם.

יש מקום ביפן שהיית רוצה לחזור אליו?

גונקאימה (החווה של סנסיי)

היית ממליץ לילדים אחרים לבקר ביפן?

כן, זאת מדינה מקסימה. והייתי ממליץ על מוזיאון מכוניות מאזדה (לא מגלה מה יש שם, בלי ספויילרים!)

196 צפיות
bottom of page